مقالات

چگونه نحوه انتخاب عطر در موقعیت های مختلف حس وقار و ابهت به شما می دهد؟

فهرست مطالب

عطرهای جزو وسایل بهداشتی هستند که امروزه به عنوان یک ابزار ضروری برای موقعیت‌های مختلف شناخته می‌شوند. به همین دلیل انتخاب مناسب یک رایحه که متناسب با شخصیت، خلق و خو و همچنین مکانی که در آن حاضر می‌شوید باشد، می‌تواند تا حدودی چالش‌برانگیز تلقی شود. فرآیند انتخاب عطر بسیار حسی و شخصی بوده و هر فرد بر اساس حس خوبی که از بوییدن نت‌های بویایی مختلف می‌گیرد، عطر دلخواه خود را انتخاب می‌کند.

علاوه بر آن انتخاب یک عطر بر روی خاطرات و احساسات افراد نیز تاثیرگذار است. به این صورت که با بوییدن آن می‌توان حس خوب یک خاطره و عواطف و احساساتی که از طریق آن منتقل شده است را تداعی کرد. بنابراین نحوه انتخاب عطر که متناسب با علایق و سلیقه شخصی هر فرد باشد، موضوعی است که در این مقاله به جنبه‌های مختلف آن می‌پردازیم تا هر فرد بتواند انتخابی آگاهانه در این زمینه داشته باشد.

آموزش انتخاب عطر

همه افراد برای حضور در مکان‌های مختلف، چه برای فعالیت‌های روزمره و چه برای حاضر شدن در جلسات مهم و رسمی، به یک عطر مناسب نیاز دارند. این عطر علاوه بر اینکه باید بر اساس سلیقه و علاقه شخصی خود فرد انتخاب شود، توجه به موقعیت مکانی و انتخاب رایحه‌ای که برای اطرافیان آزاردهنده نباشد نیز باید موردتوجه قرار بگیرد. بنابراین انتخاب و خرید عطر به یک موقعیت چالش‌برانگیز تبدیل شده که برای آن باید با نکات خرید عطر آشنا بود.

  • اولین موردی که در انتخاب عطر مناسب باید به آن توجه شود نوع پوست افراد است.

به این صورت که روایح مختلف روی پوست‌های متنوع، بوهای متفاوتی را منتشر می‌کنند. بنابراین پوست‌هایی که حالت چرب و همیشه براق دارند بهتر است که از عطر در حد چند اسپری کم استفاده کنند. همچنین بوهایی مانند مرکبات و گل و گیاه نیز روی این نوع پوست‌ها به خوبی خودنمایی می‌کنند. در عوض پوست‌هایی که خشک هستند باید از روایح و عطرهای غلیظی مانند چوب و مشک و عنبر استفاده کنند تا روی پوست آن‌ها بهتر و بیشتر باقی بماند.

  • یکی دیگر از نکات مهم انتخاب عطر سن افراد است.

به این صورت که برای هر سن گروه خاصی از نت‌های بویایی مناسب است و اگر به درستی انتخاب شود، تاثیر ماندگارتر و بهتری خواهد داشت. این موضوع به این معنی نیست که افراد نمی‌تواند از این تقسیم‌بندی فراتر بروند، بلکه صرفا اشاره به این موضوع است که با توجه تحقیقات روی افراد با گروه سنی مختلف هر سن، روایح و بوهای خاصی را بیشتر می‌پسندد.

به همین ترتیب گروه‌های بویایی گلی و میوه‌ای بیشتر برای گروه سنی نوجوان و جوان از سن 15 تا 30 سال خوشایند است. بنابراین خانم‌ها و آقایانی که قصد جوان‌تر جلوه دادن خود هستند می‌توانند از این گروه بویایی استفاده کنند. افرادی که در گروه میانسالان قرار می‌گیرند بیشتر به دنبال روایحی مثل اقیانوس و گیاهان هستند که بوی خنک و تازه‌ای منتشر کند. افرادی هم در گروه سنی بزرگسال قرار می‌گیرند بیشتر از نت‌های بویایی مثل چوب، عنبر، عود و بلوط لذت می‌برند. پس توجه به این نکته که در هر سن از چه رایحه‌ای استفاده شود می‌تواند روی خلق‌و خو و احساسات خود فرد بیشتر از هر کس دیگری تاثیر بگذارد.

  • مورد دیگر که در انتخاب عطر خوب موثر است موقعیتی است که افراد قصد حضور در آن را دارند.

به این صورت که علاوه بر موقعیت مکانی باید به باز و بسته بودن فضا نیز دقت شود. به این ترتیب اگر در محیط کاری یا یک موقعیت روزمره قرار دارید بهتر است از روایح ملایم استفاده شود که باعث آزار و اذیت اطرافیان نشود و باعث انتقال حس مثبت و انرژی بالا گردد. ولی برای موقعیت‌هایی مانند مهمانی‌های خاص و رسمی بهتر است از روایح غلیظ با ماندگاری بالا استفاده شود تا تاثیر مثبت خود را بگذارد. همچنین باید به این نکته دقت شود که فضاهای بسته جایی برای استفاده از روایح تند و قوی نیست.

چگونه عطر مناسب خود را پیدا کنیم ؟

انتخاب عطر مناسب با شخصیت افراد می‌تواند کار دشواری باشد. به این ترتیب که هر فرد با توجه به موقعیت اجتماعی، سبک و سیاق لباسی که می‌پوشد و شخصیتی که دارد، به یکسری گروه‌های بویایی علاقه بیشتری نشان می‌دهد. مثلا افرادی که مدیر و رهبر یک گروه یا شرکتند، اصولا دارای تیپ و شخصیت کلاسیک هستند و این موضوع حتی در نوع لباس پوشیدن آن‌ها هم کاملا مشهود است. این افراد که مانند یک gentleman به چشم می‌آیند، می‌توانند بیشتر از عطرهای کلاسیک که دارای نت‌های بویایی گل‌فام و طراوت‌بخش است استفاده کنند که در تمام ساعات شبانه‌روز نیز کاربردی و انرژی بخش باشد.

گروه دیگری از افراد که طرفدار لباس‌های کژوال و راحت هستند بیشتر از عطرهایی با گروه بویایی چوبی و آروماتیک استفاده می‌کنند. این روایح علاوه بر اینکه ساده و  بی‌غل و غش هستند، طبع گیرا و بکر خود را نیز حفظ کرده‌اند. شخصیت‌های دیگری که به دنبال جلب توجه و ماجراجویی هستند و اغلب از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که توجه همگان را به خود معطوف کند بیشتر به روایحی مانند شرقی و گل‌فام غلیظ علاقه دارند که شخصیت اصلی و علایق آن‌ها را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

گروه دیگری که جزو شخصیت‌های عصیانگر و عجیب و غریب جامعه به شمار می‌روند، از لباس‌هایی که کمتر عرف جامعه است استفاده می‌کنند و قصد دارند چیزی متفاوت از بقیه افراد جامعه باشند. برای این دسته از افراد نت‌های بویایی غلیظ و تند و تیز چرمی و روایح خوراکی بیشتر مناسب است و با شخصیت آن‌ها متناسب می‌باشد.

دسته دیگری که جزو افراد شیک‌پسند هستند، بیشتر از لباس‌های باوقار با پارچه‌های شیک و از جنس ابریشم و لطیف استفاده می‌کنند. برای این افراد، با شخصیت خاص و شیک‌پسندی که دارند، روایح چایگر که متشکل از روایح خزه و چوب است مناسب بوده که استایل آن‌ها را چندین برابر جذاب‌تر جلوه می‌دهد. بنابراین از این روایح می‌توان به عنوان عطر مناسب هدیه دادن نیز استفاده کرد.

نتیجه‌گیری از این مقاله

در این مقاله در مورد روش‌های مختلفی که در مورد نحوه انتخاب عطر باید به آن توجه کرد صحبت کردیم و موقعیت‌های مختلفی که هر فرد با توجه به آن باید نوع عطر انتخابی خود را مشخص کند نام بردیم. بنابراین در انتهای این مقاله شما قادر خواهید بود که در هر شرایطی و با هر گروه سنی و جنسیتی عطر موردنظر خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟